توییتر
فیسبوک
واتساپ
تلگرام

نسل جدید سایت های DWP چه حرف هایی برای گفتن دارند ؟

در سال های اخیر پیشرفت های گسترده ای در زمینه رسانه های اجتماعی انجام شده است. این پیشرفت ها باعث شده تا رویکرد ما نسبت به توسعه صفحات وب تغییر کند. یکی از بزرگ ترین تحولاتی که در این زمینه ایجاد شده است، بحث شخصی سازی پویای وب سایت ها است. همه نمی توانند از یک سایت یکسان برای ارائه خدمات و محصولات خود استفاده کنند و لازم است که با توجه به نوع تعاملات و خدمات، وبسایت خود را به صورت پویا شخصی سازی کنند. ما در این مقاله ازقصد داریم تا شما را با تعدادی از روش های شخصی سازی وب سایت آشنا کنیم و ببینیم که منظور از سایت های DWP چیست.

منظور از سایت های DWP چیست ؟

در واقع وب سایت های شخصی سازی شده، پویا هستند. در Dynamic Web Personalization یا به اختصار DWP نحوه پیغام رسانی، محتوا و پیشنهادات به صورت پویا و طبق معیارهایی مشخص تغییر می کند. برای مثال با این کار هرکس می تواند با توجه به نیازها و علایق بازدیدکنندگان خود، پیامی را به آن ها در وب سایت خود نشان دهد. این کار باعث می شود که فروشندگان ارتباط موثر و عمیقی با بازدیدکنندگان خود داشته باشند و میزان فروش خود را افزایش دهند. در صورتی که شخصی سازی وب به درستی انجام شود، مسیر موفقیت را برای شما راحت تر می کند و سود بیشتری از این راه کسب خواهید کرد.

چگونه می توان وب سایت ها را به طور پویا شخصی سازی کرد ؟

برای ساخت سایت های DWP و شخصی سازی وب سایت ها به صورت پویا، در مرحله اول لازم است که مخاطبان خود را شناسایی کنید. شما در صورتی می توانید با کسی ارتباط برقرار کنید که بفهمید او کیست. مخاطبان در این زمینه، گروهی از بازدیدکنندگان با نیازهای خاص هستند که نیاز به یک تجربه منحصر به فرد دارند. شما برای ایجاد مخاطبان شخصی سازی شده خود باید از سه نوع داده استفاده کنید :

1. داده های رفتاری

آیا بازدید کننده وبسایت برنامه های مربوط به محصولات را مرور کرده است؟ برای مثال بر روی یک CTA خاص کلیک کرده اند، چند پست وبلاگ را خوانده اند یا یک کتاب الکترونیکی دانلود کرده اند؟ داده های رفتاری به شما بینشی در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت شما می دهد.

2. داده های دموگرافیک یا فیرموگرافیک

برای بررسی داده های دموگرافیک یا فیرموگرافیک باید ویژگی هایی مانند موقعیت جغرافیایی شرکت را بر اساس آدرس IP بازدیدکنندگان دریافت کنید.

3. داده های متنی

این اطلاعات مربوط به وضعیت یک فرد هنگام بازدید از سایت هستند. برای مثال از چه دستگاه یا مرورگری استفاده می کند، آیا جدید است یا در حال بازگشت ؟

هنگامی که سیستمی برای جمع آوری داده ها از بازدیدکنندگان خود دارید می توانید نحوه تقسیم بندی مخاطبان خود را انتخاب کنید تا بفهمید که چگونه باید وبسایت خود را سفارشی سازی کرده و سایت های دی دبلیو پی را توسعه دهید. برای یافتن بهترین راهکار در رسیدن به این هدف، شما باید در مورد مخاطبان خود، مواردی را تائید کنید که از قرار زیر هستند:

  • مخاطبانی که انتخاب می کنید را می توان با اطمینان شناسایی کرد.
  • بررسی کنید که برای کسب وکار شما ارزشمند هستند و این که آیا آن ها ارزش تلاش برای شخصی سازی استراتژیک تجارب فروش و بازاریابی را دارند ؟

هنگامی که می دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید برای آن ها شخصی سازی کنید، وقت آن است که شروع به ایجاد تغییرات مختلف در وب سایت خود کنید و سایت های DWP را برای توسعه کسب و کارتان توسعه دهید.

سه نکته مهم که باید درباره سایت های DWP بدانید

شما می توانید برای شخصی سازی سایت، عناصر مختلف را برای مطابقت با مخاطبان خود به جای ایجاد صفحه در مقیاس کامل یا تغییرات کل تغییر دهید. در مراحل ابتدایی ساخت این سایت ها شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را می خواهید تغییر دهید و کدام صفحات را وارد بازی کنید. برای مثال صفحات با ترافیک بالا مکان های خوبی برای شروع هستند. در ادامه به شما سه عنصر مهم برای شخصی سازی وبسایت را معرفی می کنیم :

  • سرفصل ها: برای اکثر بازدیدکنندگان، صفحه اصلی اولین نقطه تماسی است که با آن تعامل دارند؛ بنابراین متن و سرصفحه خود را برای شرکت های بزرگ و خاص سفارشی کنید.
  • ویژگی های محصول یا طرح ها: اگر شما بیش از یک نوع محصول یا طرح را ارائه می دهید، ویژگی های مهم آن ها را برجسته کنید.
  • پست های وبلاگ ویژه: پست های وبلاگ برای تعاملات بهتر بسیار مفید است. شما می توانید وب سایت خود را به گونه ای شخصی سازی کنید که دارای پست های وبلاگی باشد که بتواند مخاطبان خاصی را درگیر کند.

سخن آخر

پیشرفت های رسانه های اجتماعی اخیر در زمینه شخصی سازی پویای وب سایت ها باعث شده است که علاوه بر شرکت های معتبر، کسب وکارهای کوچک هم پیشرفت های چشمگیری داشته باشند. کسانی که از سایت های DWP استفاده می کنند، می توانند دکمه هوشمند و محتواهای اسمارت داشته باشند. به این ترتیب تغییر محتوا به صورت پویا و بر اساس معیارهای مشخص انجام می شود و مخاطبان شما رضایت بیشتری خواهند داشت. افرادی که بازاریابی خود را به صورت شخصی سازی پویا می کنند، شاهد افزایش فروش خود خواهند بود. ما در این مقاله از فلوریاوب سعی کردیم تا شما را با اصولی برای موفقیت در شخصی سازی پویای وب سایت ها آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *